5 redenen waarom je deze Bugatti 57 uit 1939 moet kopen

Dit is een van de meest begeerde vooroorlogse GT’s. Deze Type 57 Cabriolet uit 1939 is een van de laatste geproduceerde klassieke Bugatti’s en profiteert daardoor van alle expertise van het merk. Niet te missen dus!
  • Piette François
  • 21 december 2016

1. Hij rijdt geweldig

Onder de motorkap van deze Type 57 vinden we wat Bugatti het beste doet: een achtcilinder-in-lijn met dubbele bovenliggende nokkenassen en een cilinderinhoud van 3,2 liter. De motor ontwikkelt 135 pk via een elektromagnetische Cotal-versnellingsbak. Bovendien beschikt dit model standaard over hydraulische remmen. Tel dat allemaal op, en je hebt een auto met een geweldig geluid, die presteert en betrouwbaar is.

2. Hij is bijzonder zeldzaam

Deze Bugatti 57 met koetswerk van Letourneur et Marchand is de oudste van de zes overlevenden van deze reeks. Bekijks gegarandeerd bij je lokale oldtimermeeting om de hoek!

3. Hij bevindt zich in vlekkeloze staat

Zijn huidige eigenaar heeft hem nauwkeurig onderhouden en hij werd een tiental jaar geleden tot in de puntjes gerestaureerd. De auto is ook vandaag nog in geweldige staat. Deze “57” won bovendien een prijs op het prestigieuze concours d’élégance van Pebble Beach…

4. Zijn geschiedenis is volledig bekend

De geschiedenis van deze auto werd onderzocht door de historicus van het merk, Pierre-Yves Augier, en is dus volledig bekend vanaf de datum van zijn eerste levering (aan baron Georges de Cocq in maart 1939) tot vandaag. Zoiets voegt bijzonder veel waarde toe aan een auto. De Bugatti heeft bovendien nog steeds zijn originele motor.

5. Hij is gewoon geweldig

Kijk eens naar de details. Is hij niet eleganter dan supercars van vandaag? Aan jou om te oordelen natuurlijk. Maar als je door de foto’s gaat en eens bewonderend zucht, dan ben je er klaar voor. Deze Bugatti wordt geveild door RM Sotheby’s in Arizona op 19 en 20 januari.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Robin Adams - RM Sotheby's.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Smart is op zoek naar een industriële partner om de volgende generatie van zijn elektrische tweezitter te produceren.

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.

Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Misschien wist je het al, maar Lynk & Co is veel meer dan zomaar de constructeur van de SUV 01 die in Europa wordt verkocht…

5 onbekende auto's met een V10

5 onbekende auto's met een V10

Ooit waren verbruik en CO2-uitstoot nog minder van belang...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km