
Dit is wat er gebeurt wanneer de experts van ABT een RS3 in handen krijgen: de RS3-R! Zijn vijfcilinder levert standaard al 400 pk, maar de tuner wilde verder gaan in deze RS3-R, die nu 500 pk en een koppel van 600 Nm ontwikkelt! Hij heeft maar 3,3 seconden nodig om vanuit stilstand de 100 km/u aan te tikken en gaat er indien nodig door tot 300 km/u! Dit is de ultieme RS3, zowel qua vermogen als qua aerodynamica. Want alle koolstofvezel onderdelen zijn functioneel. Er zullen slechts 200 exemplaren gebouwd worden.

Opgelet, M2...
Elders in Duitsland heeft AC Schnitzer zijn zinnen gezet op de nieuwste BMW M240i. Ook hier zijn de prestaties drastisch verbeterd. Het zescilinderblok werd van 374 pk en 500 Nm koppel opgepompt tot 420 pk en 600 Nm! Zijn nieuwe 0 naar 100-tijd en zijn topsnelheid zijn echter nog niet berekend... Met zo'n vermogen komt de ACS24.0i gevaarlijk dicht in de buurt van de toekomstige BMW M2, die we in oktober mogen verwachten. Wil je niet wachten? AC Schnitzer kondigt aan dat deze ultrasportieve versie van de M240i vanaf eind deze zomer verkrijgbaar zal zijn.
1.109 pk!
460 en 500 pk zijn goed, maar sommige tuners gaan nog veel verder! Novitec weet 1.109 pk uit de SF90 te persen! De Italiaanse bolide doet het in standaardvorm natuurlijk al met 1.000 pk, maar dankzij deze vermogensboost gaat hij naar de 100 km/u in slechts 2,4 tellen en de 200 km/u in 6,3 seconden, terwijl de naald van de snelheidsmeter tot voorbij de 340 km/u gaat! Met andere woorden: bloedsnel! En ook op het vlak van looks heeft Novitec zich meer laten gaan dan ABT en AC Schnitzer.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Vanhouche Sébastien
Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.