Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De burgemeester van Moskou wil dat de voormalige Renault-fabriek in zijn stad auto’s gaat bouwen die de naam dragen van het ter ziele gegane Sovjet-merk.
Renault heeft zich teruggetrokken uit Rusland. Het 67,69% aandeel van het Franse merk in Avtovaz is voor 1 symbolische Roebel verkocht aan het Russische ontwikkelingsbureau voor de autosector en Renault Rusland gaat naar de stad Moskou. De burgemeester van de stad, Sergei Sobyanin, heeft zo zijn idee wat er met de voormalige Renault-fabriek in zijn stad moet gebeuren.
Persbureau Reuters meldt dat Sobyanin de voormalige fabriek van het Franse merk in Moskou wil nationaliseren om er nieuwe modellen van het merk Moskvitch te bouwen. Het automerk was in Rusland populair vanaf het midden van de vorige eeuw, maar na het einde van het Sovjet-tijdperk werd de productie gestaakt en zo’n 20 jaar geleden ging het uiteindelijk failliet. Maar nu de meeste westerse merken zich terugtrekken, zien de Russen een mogelijkheid om Moskvitch opnieuw te lanceren.
Sergei Sobyanin wil dat er in Moskou begonnen wordt met de bouw van conventionele auto’s, om later over te schakelen op elektrische. De burgemeester zegt dat hij samenwerkt met het Russische handelsbureau om zoveel mogelijk Russische onderdelen bij elkaar te zoeken voor de bouw en dat de Russische vrachtwagenbouwer Kamaz zou optreden als de technologische partner van Moskvitch. Kamaz zelf zegt dat het de plannen steunt, maar dat het nog niet officieel kan communiceren zolang de onderhandelingen lopen.
In welke mate de plannen praktisch haalbaar zijn, is nog de vraag. Volgens Sergei Tselikov, de directeur van het Russische bureau Autostat, zou het minstens 2 jaar en een miljard dollar kosten om een nieuwe auto te ontwikkelen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!