Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Bijna 20 constructeurs laten dit jaar verstek gaan.
Het fenomeen is niet nieuw, maar wordt al enkele jaren duidelijker. Het salon van Parijs moet dit jaar bijna 20 namen op de afwezigheidslijst noteren: Abarth, Alfa Romeo, Bentley, Bugatti, Cadillac, Chevrolet, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rolls Royce, SsangYong, Subaru, Volkswagen en Volvo zijn niet van de partij. Parijs zakt dus stilaan af naar de tweede klasse van de autosalons. In Europa houden alleen Frankfurt en Genève nog stand.
Voor het afnemende succes van Parijs zijn heel wat redenen. Frankrijk is op autovlak bijvoorbeeld geen referentie meer, in tegenstelling tot Duitsland, dat sterk op nieuwe technologie inzet. De Fransen, en dan vooral de jongeren in de steden, hebben daarnaast steeds minder interesse in de auto. Goed nieuws voor Frankfurt, waar VW, Daimler en BMW op inzetten, en Genève, dat de laatste jaren het luxesalon bij uitstek is geworden.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.