Tesla
De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...
Bijna 20 constructeurs laten dit jaar verstek gaan.
Het fenomeen is niet nieuw, maar wordt al enkele jaren duidelijker. Het salon van Parijs moet dit jaar bijna 20 namen op de afwezigheidslijst noteren: Abarth, Alfa Romeo, Bentley, Bugatti, Cadillac, Chevrolet, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rolls Royce, SsangYong, Subaru, Volkswagen en Volvo zijn niet van de partij. Parijs zakt dus stilaan af naar de tweede klasse van de autosalons. In Europa houden alleen Frankfurt en Genève nog stand.
Voor het afnemende succes van Parijs zijn heel wat redenen. Frankrijk is op autovlak bijvoorbeeld geen referentie meer, in tegenstelling tot Duitsland, dat sterk op nieuwe technologie inzet. De Fransen, en dan vooral de jongeren in de steden, hebben daarnaast steeds minder interesse in de auto. Goed nieuws voor Frankfurt, waar VW, Daimler en BMW op inzetten, en Genève, dat de laatste jaren het luxesalon bij uitstek is geworden.
De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...
De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.