Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Constructeurs laten het Parijse salon steeds vaker links liggen.
Wordt het pompeus klinkende “Mondial de l’Automobile” binnenkort nog maar een vage herinnering? Heel wat constructeurs hebben al laten weten dat ze in oktober niet naar Parijs afzakken. Volvo, Ford, Infiniti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Subaru en Mazda hebben al verstek laten gaan. Mini, Bentley en Bugatti hebben hun aanwezigheid nog niet bevestigd. Volkswagen zou volgens het Nederlandse Autoblog ook passen.
Het Parijse evenement lijkt in de toekomst nog meer terrein te zullen verliezen. Frankrijk is op autovlak immers geen referentie meer, in tegenstelling tot Duitsland, dat zich profileert als leider in nieuwe technologie. Bovendien interesseert het Franse publiek, en dan vooral jongeren in de stad, zich steeds minder voor de auto. Frankfurt, dat op steun van VW, Daimler en BMW kan rekenen profiteert daarvan. Net als Genève, dat de laatste jaren het imago van luxesalon heeft gekregen.
Genève, Frankfurt en zelfs ons eigenste Brussel doen het dus goed, maar Parijs is verre van het enige salon in de problemen. In de Verenigde Staten voelt Detroit de concurrentie van CES in Las Vegas (dat zich toespitst op nieuwe technologie), en van Los Angeles, dat voor constructeurs minder duur is.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.