Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Uiterlijk zou de nieuwe 1-Reeks niet al te veel verschillen van de huidige generatie. Maar onderhuids verandert hij radicaal! De 1-Reeks stapt namelijk van achterwielaandrijving over op voorwielaandrijving.
Deze toekomstige 1-Reeks staat op het platform van de Mini Countryman. Maar BMW moet de “packaging” nog verfijnen om de verhouding buitenmaten-binnenruimte te verbeteren. De passagiers krijgen dus meer plaats, terwijl ze bovendien in een meer ‘premium’ wereld worden ondergedompeld, met een multimediatablet bovenop het dashboard, meer verzorgde materialen en een hypermoderne uitrusting.
Onder de motorkap neemt de 1-Reeks zonder verrassing de motoren over die nu al worden gebruikt door Mini en de BMW’s X1, 2-Reeks Active Tourer en dergelijke meer. Dat betekent dat hij wordt aangedreven door 1.5-driecilinders en 2.0-viercilinders op benzine of diesel. In het nieuwe platform is echter geen plaats meer voor een zescilinder in lijn, tot grote frustratie van de merkadepten. Een xDrive-vierwielaandrijving zou echter nog wel op het programma staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.