Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Puristen mogen op beide oren slapen: BMW zal het voorwielaangedreven platform niet gebruiken voor zijn toekomstige 2-Reeks Coupé. In tegenstelling tot de Gran Coupé, die zopas op de markt is gekomen en die net zoals de jongste 1-Reeks op voorwielaandrijving is overgestapt, blijft de coupé trouw aan zijn achterwielaangedreven architectuur.
De 2-Reeks Coupé die onze spionnen hier hebben betrapt in een logistiek centrum nabij München kiest namelijk voor het achterwielaangedreven CLAR-platform van de grotere modellen van het merk. Dat ‘detail’ maakt dat er onder de motorkap plaats zou kunnen zijn voor de zescilinder van het merk wanneer de tijd rijp is voor een sportieve M2-versie.
In afwachting daarvan zullen we echter eerst kennismaken met de ‘burgerlijke’ versies van de nieuwe 2-Reeks Coupé. BMW heeft nog geen datum bekend gemaakt, maar verwacht hem niet voor 2021.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?