Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer

Goed nieuws voor gezinnen: BMW blijft zijn eenvolumer 2-Reeks Active Tourer ondersteunen. Uit deze foto’s blijkt zelfs dat aan zijn opvolger wordt gewerkt.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 13 december 2019
  • Toekomst

Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer

De 2-Reeks Active Tourer zal voor altijd in de geschiedenisboeken blijven staan als de eerste voorwielaangedreven BMW. Hij kwam op de markt in 2014, waardoor zijn vernieuwing weldra aan de orde is. Hoewel het eenvolumersilhouet op dit moment weinig populair is, wil BMW dit marktsegment toch niet overlaten aan de concurrentie, en meer in het bijzonder aan de Mercedes B-Klasse. De tweede generatie van de 2-Reeks Active Tourer zou eind volgend jaar of begin 2021 op de markt komen. Omdat die datum nog ver weg is, kiezen de ontwikkelingsprototypes nog voor een dik pak camouflage.

Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer
Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer

Als we op zoek moeten gaan naar verschillen, dan zien we als eerste dat de voet van de buitenspiegels naar de deuren is verplaatst, weg van het zijruitje. Het front lijkt verticaler en geeft de indruk veel grotere ‘nieren’ als radiatorrooster te krijgen, naar het voorbeeld van de recentste producten van het Beierse merk. Volgens onze spionnen ter plekke in het Hoge Noorden zou de wielbasis langer zijn dan bij de huidige Active Tourer. Daardoor zou meer binnenruimte beschikbaar zijn. Dat komt misschien ook omdat de zevenzitsversie 2-Reeks Gran Tourer waarschijnlijk geen opvolger krijgt.

Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer

De toekomstige 2-Reeks Active Tourer staat op hetzelfde platform als de nieuwe 1-Reeks en neemt er uiteraard ook de meest traditionele motoren van over. Net zoals de huidige generatie komt er daarnaast ook een plug-inhybride en hij zou voor het eerst ook een elektrische afgeleide kunnen krijgen.

Scoop: BMW blijft geloven in zijn compacte eenvolumer
BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km