MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
BMW heeft zich destijds in de elektrische race gestort met een specifiek platform voor de technologie dat heeft geleid tot de originele i3. Sindsdien heeft het merk het geweer echter van schouder veranderd en vandaag verbouwt het vooral bestaande modellen met verbrandingsmotor tot volledig elektrische versies. Zo komt er van de SUV X3 een elektrische iX3 en van de toekomstige 4-Reeks Gran Coupé een elektrische i4. BMW heeft ook al laten verstaan dat de volgende generatie van zijn 7-Reeks eveneens een elektrische variant krijgt.
Op deze beelden zien we een 3-Reeks zonder verbrandingsmotor. Het model heeft geen uitlaatpijpen. Bovendien draagt het prototype, dat is betrapt in de omgeving van BMW’s testcentrum, heel duidelijk de belettering “Electric Test Vehicle”.
Nu blijft alleen de vraag of dit prototype enkel wordt gebruik om de elektrische aandrijflijn te testen dan wel of BMW ook echt een elektrische 3-Reeks op de markt wil brengen, parallel met de toekomstige i4. Als dat het geval is, zou dat model logischerwijze i3 gaan heten om binnen de huidige stijl te blijven. De stijlbreuk met de huidige i3 kon niet groter zijn.
Als deze i3 op de markt zou komen, zou hij de batterij van 74 kWh en de elektromotor van 286 pk en 400 Nm gebruiken die al zijn bevestigd voor de SUV iX3. Die laatste belooft een WLTP-rijbereik van 440 kilometer met deze uitrusting.Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...