BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Vorig jaar toonde BMW ons een conceptcar als voorloper van de nieuwe Z4. Dit jaar zou de productieversie voorgesteld worden, met enkele opmerkelijke details.
De grote nieuwigheid is dat de Z4 samen met Toyota ontworpen werd. De Japanners bouwen namelijk een coupéversie, die de legendarische Supra-naam zal krijgen. Betekent dit dat er ook hybridemotoren komen? Nog niet zeker…
De stalen kap wordt uitgezwaaid. Constructeurs kijken vandaag naar gewicht, en een stalen kap gooit kilo’s in de schaal. De nieuwe Z4 zal dus een stoffen kap krijgen: compacter, lichter en makkelijker te bedienen. Daardoor blijft het gewicht ook binnen de perken: het totale gewicht zou om en bij de 1.400 kilogram bedragen.
Het motoraanbod blijft nog onduidelijk. De Z4 zou de bekende huismotoren kunnen krijgen, waaronder de tweeliter viercilinder turbo van 184 of 252 pk, en de drieliter zescilinder biturbo van 340 of 360 pk. Die zou ook zijn weg kunnen vinden naar de Toyota Supra. We vermoeden dat de Japanners ook wel eens kunnen zwichten voor de lokroep van een extra elektromotor…
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!