Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Over enkele weken wordt de nieuwe generatie van de BMW 3-Reeks voorgesteld. De breakversie, de Touring, volgt niet lang daarna. Nu rijdt hij zich al warm op de Nürburgring.
De nieuwe BMW 3-Reeks wordt begin oktober voorgesteld op het salon van Parijs. De Touring laat dan niet meer lang op zich wachten. Onze fotografen betrapten hem alvast bij een testsessie op Duitslands beroemdste circuit.
Ondanks de camouflage zijn de grote lijnen van de break al goed zichtbaar. We zien ook dat de achterruit nog steeds afzonderlijk van de kofferklep geopend kan worden: de knop daarvoor zie je onder de ruitenwisser.
Cijfers over de kofferruimte zijn er nog niet, maar we weten wel dat de Touring op BMW’s CLAR-platform staat, dat de 5-Reeks en 7-Reeks ook hebben. Dat levert een lager zwaartepunt, breder spoor, minder gewicht en dus meer rijdynamiek op. Bovendien worden de afmetingen – en dus de koffer – daardoor groter.
BMW bevestigde al dat de nieuwe 3-Reeks de krachtigste viercilinder in een productie-BMW zou krijgen. Die maakt dus wellicht ook zijn opwachting in deze Touring.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.