MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
We schrokken er zelf ook van, maar de huidige BMW 3-Reeks is al zes jaar op de markt. In de coulissen wordt er druk gewerkt aan zijn opvolger, en een sportieve M-variant mag daarbij niet ontbreken.
De volgende generatie van de 3-Reeks zal de interne benaming G20 meekrijgen, en wordt volgend jaar op de markt verwacht. Esthetisch hoopt de Duitse constructeur zich wat meer te onderscheiden van de andere modellen uit het gamma, maar een revolutie zoals Chris Bangle destijds zit er niet in. Een grondige evolutie van de huidige lijnen dus, met onder de motorkap meer plaats voor alles van driecilinders tot hybride aandrijflijnen.
De M3 mag natuurlijk ook niet op het appel ontbreken. Net als de M5 die onlangs werd voorgesteld, zal de volgende M-generatie vertrekken van de huidige basis: een 3.0 zescilinder-in-lijn met twee turbo’s. Dankzij de ervaring die BMW opdeed met onder meer de M4 GTS, kunnen technologieën als waterinjectie wel eens hun opwachting maken.
Het vermogen zou om en bij de 500 pk bedragen, en net als de nieuwe M5 kan de volgende M3 daarom wel eens gaan kiezen voor xDrive-vierwielaandrijving. Nog afgekeken van de M5: de M DCT-versnellingsbak die plaats ruimt voor een klassieke achttrapsautomaat. Diens werking is niet alleen vloeiender, maar hij kan ook beter om met het royale koppel.
De G20-generatie van de 3-Reeks wordt volgend jaar verwacht. De Touring volgt wellicht een jaar later, dus rond 2019, terwijl de coupé- en cabrioletversie, de 4-Reeks, voor 2020 is voorspeld. De M3 komt er waarschijnlijk in dezelfde periode aan.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...