Audi
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Deze foto’s tonen dat de zevende generatie van de BMW 3-Reeks zo goed als klaar is. De officiële première zou gepland zijn voor oktober, op het salon van Parijs.
Generatie zeven, die de codenaam G20 meekrijgt, wacht een stevige taak: hij moet het immers opnemen tegen concurrenten als de Mercedes C-Klasse, Jaguar XE en Alfa Romeo Giulia, die hem niet alleen qua comfort evenaren of overklassen, maar ook op een punt waar de 3-Reeks traditioneel sterk staat: rijdynamiek.
Het nieuwe CLAR-platform, dat ook dienst doet onder de 5-Reeks en 7-Reeks, moet de nieuwe 3 daarom niet alleen lichter maken, maar ook stijver en scherper. Het motoraanbod zal uitgebreid zijn om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken: van de kleine 1.5 driecilinder in de basismodellen over de 2.0 viercilinder tot de klassieke zescilinders. Hybrides komen er ook: niet alleen op basis van de 2.0, maar ook een basisversie op basis van de 1.5.
Al van bij het debuut in oktober plant BMW M Performance-modellen: een M 340i met benzinemotor, maar voor het eerst ook een M 340d. Een nieuwe M3 komt er uiteraard ook, maar dat zou nog niet voor dit najaar zijn. Net als de breakversie Touring en de coupé- en cabrioletversies die opnieuw 4-Reeks zullen heten: zij zijn ten vroegste gepland voor 2019.
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
De constructeur verkeert in zware financiële problemen.