Ford
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
De vierde generatie van Skoda’s populaire Octavia is in aantocht. De productieversie van dit prototype moet wel nog even de nieuwe Golf laten voorgaan.
Debuteren deed de Tsjechische gezinswagen in 1996, maar deze nieuwe generatie wordt niet voor 2020 verwacht. De huidige versie kwam namelijk in 2013 op de markt, en kreeg nog geen twee jaar geleden een facelift. Skoda moet daarom de achtste generatie van de Volkswagen Golf nog even laten voorgaan, die volgend jaar wordt verwacht.
De nieuwe Octavia zou groter worden, en de kaap van 4,7 meter overschrijden. Dat is goed nieuws voor de ruimte aan boord, en vooral voor de kofferruimte in de Combi. Die zou richting 630 liter evolueren. Onder de motorkap zal Skoda wellicht gebruik maken van de 1.0 en 1.5 TSI, waarbij die laatste een hybridevariant zou kunnen krijgen. Of de Tsjechen ook diesels plannen, is nog niet zeker, maar ook niet uitgesloten: ook de nieuwe Golf zou nog steeds een dieselmotor krijgen.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...