Mercedes-Benz
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
We zouden het zelf bijna vergeten, maar de huidige Audi A1 is al bijna 8 jaar op de markt. Zijn opvolger? Die is zo goed als klaar, zo tonen deze spyshots. Dit is wat we al weten.
De nieuwe Audi A1 zal zijn platform delen met de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza. Dat is het MQB A0-platform van de Volkswagen-groep. Dat zorgde er al voor dat de Polo en Ibiza groter werden, en dat valt deze A1 ook te beurt. De volgende generatie wordt dus langer, breder en iets lager, en zal dus een stuk volwassener ogen dan de huidige versie. De driedeursversie verdwijnt: de A1 zou alleen nog als vijfdeurs te krijgen zijn.
Het motoraanbod zal beginnen bij de 1.0 TFSI driecilinder, en ook de nieuwe 1.5 TFSI omvatten. Milde hybrides zitten in het aanbod, maar of er ook een plug-inhybride en een volledig elektrische A1 komen, is nog niet helemaal duidelijk. Wel zou Audi zijn Quattro-vierwielaandrijving niet langer alleen voor zijn S1 bewaren, maar ook op de andere motorversies aanbieden.
De nieuwe A1 krijgt onder meer led-verlichting rondom, inclusief de dynamische richtingaanwijzers die we al van de rest van het Audi-gamma kennen. Binnenin maakt de rijhulp en het infotainment wellicht een sprong voorwaarts, en maakt het digitale instrumentenpaneel “Virtual Cockpit” wellicht zijn opwachting. De nieuwe Audi A1 wordt niet langer in Brussel gebouwd, maar in de Spaanse Seat-fabriek in Martorell. Hij wordt wellicht dit jaar nog officieel voorgesteld.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.