Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Afgelopen zomer betrapten onze spionnen de toekomstige generatie van de Range Rover. Deze vijfde generatie zou tegen het eind van het jaar officieel worden onthuld om dan in 2022 op de markt te komen. Vandaag hebben onze spionnen de toekomstige Range Rover Sport gefotografeerd. Die zou zo’n jaar na de klassieke Range worden geïntroduceerd.
De toekomstige Range Rover Sport krijgt een kortere achteroverhang dan zijn grote broer en een grotere spoiler. Zoals al het geval is sinds de eerste Sport loopt het dak steiler af op deze variant met sportievere look. Toch zou ook de derde Range Rover Sport ook verkrijgbaar blijven met 5+2 zitplaatsen. Ter vergelijking tonen we hier de profielen van de twee toekomstige Range Rovers in hun ontwikkelingsfase:
Technisch gezien wordt de volgende Range Sport net zoals zijn grote broer ontwikkeld op het aluminium platform MLA (Modular Longitudinal Architecture) van de groep Jaguar Land Rover. Dat platform moest oorspronkelijk worden ingewijd door een nieuwe generatie van de Jaguar XJ, maar de ontwikkeling van die laatste is stilgelegd.
Het MLA-platform maakt geëlektrificeerde oplossingen mogelijk. Naast microhybride motoren zal de volgende Range Sport dus net zoals de huidige generatie weer verkrijgbaar zijn met plug-inhybride aandrijflijnen. Later zou ook een elektrische versie kunnen volgen. Dat is in elk geval mogelijk met dit nieuwe platform.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...