Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Opel heeft sinds de lancering van zijn Corsa in 1982 al meer dan 13,6 miljoen exemplaren van zijn stadsauto verkocht. De zesde generatie komt deze herfst bij ons op de markt, maar de Duitsers bevestigen dat de orderboekjes deze zomer reeds open gaan zodat de meest ongeduldige klanten snel hun auto in ontvangst kunnen nemen.
Sinds januari maken de ingenieurs van Opel gebruik van de lange poolwinter in Zweeds Lapland om intensieve tests uit te kunnen voeren op de bevroren meren en besneeuwde wegen daar bij extreem lage temperaturen. Voor Opel is het meteen ook de gelegenheid om de adaptieve koplampen IntelliLux LED te testen waar de toekomstige Corsa als eerste in zijn segment mee zal mogen uitpakken.
Met dit model “krijgt de klant de meest plezierige en efficiënte Corsa die we ooit hebben gemaakt”, zo verduidelijkt Opel. Tsja, wie heeft er al ooit een constructeur horen zeggen dat zijn nieuwe model minder fijn of dorstiger is dan zijn voorganger? Maar alle gekheid op een stokje: Opel verduidelijkt wel dat deze nieuwe Corsa 10 procent minder weegt dan zijn voorganger, met alle voordelen die zo’n gewichtsreductie met zich mee kan brengen.
Elektrische versie van bij lancering
Omdat hij zijn technische platform deelt met zijn neven van de Franse PSA-groep, en dan vooral met de nieuwe Peugeot 208, kan deze toekomstige Corsa ook in een elektrische variant worden besteld. En daar moet je niet op wachten: Opel bevestigt dat deze variant beschikbaar zal zijn zodra deze zomer de orderboekjes worden geopend. Technisch gezien zou de elektrische Corsa de eigenschappen overnemen van de Peugeot e-208.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.