Kia
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.
Het nieuwe snelheidskanon van Pagani is betrapt door onze spionnen.
Onlangs startte Pagani officieel het aftellen naar de voorstelling van zijn toekomstige hypercar die voorlopig door het leven gaat onder de codenaam ‘C10’. We moesten het toen doen met een eenvoudige schets, maar onze spionnen hebben zopas het ontwikkelingsmodel betrapt in Duitsland. Daarmee krijgen we een eerste, maar toch al vrij precieze blik op het design van de bolide.
Dankzij een aantal details, zoals de kenmerkende zijspiegels en natuurlijk ook de indrukwekkende uitlaat met vier eindstukken, kan je er niet naast kijken dat dit prototype een Pagani is. Toch lijkt het aantal aerodynamische elementen hier eerder beperkt. De toekomstige C10, waarvan de officiële naam nog bevestigd moet worden, lijkt eerder in te zetten op vloeiende lijnen.
![]() | ![]() |
Op mechanisch vlak bevestigde Pagani eerder al dat ook dit toekomstige model een door AMG geleverde 6.0-liter twin-turbo V12 zal krijgen. Aan het totale gebrek aan een specifieke vermelding op de camouflage van dit model die wijst op de aanwezigheid van een hoogspanningsbatterij, kunnen we afleiden dat dit blok niet (sterk) geëlektrificeerd zal zijn. Maar zijn totale vermogen zal ongetwijfeld indrukwekkend zijn. Hoewel het precieze cijfer nog niet bevestigd is, gaat het gerucht dat de V12 AMG tussen de 850 en 880 pk zal leveren.
Afspraak op 12 september, wanneer de officiële voorstelling plaatsvindt, om alles te weten te komen over deze toekomstige Pagani.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...