Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De Japanners blijven dus nog karig met details, maar dankzij informatie en foto's uit een Japanse catalogus komen we al enkele dingen te weten. Zo zouden de afmetingen van de Suzuki min of meer ongewijzigd blijven, al zou hij iets langer, breder en lager worden. Ook zou de Swift enkele kilo’s verliezen.
Onder de motorkap zou Suzuki gebruik maken van de 1.0 turbobenzine die we ook uit de Baleno kennen. Die zou 112 pk produceren. Ook zou er een atmosferische 1.2 viercilinder van 90 pk zijn opwachting maken. Op de Japanse markt kunnen beide motoren besteld worden als “mild hybrid”, die energie die vrijkomt bij het remmen recupereert om het accelereren te ondersteunen.
De uitrusting van de Swift zou een flinke sprong voorwaarts maken, met onder meer automatische koplampen en een grootlichtassistent, een aanrijdingswaarschuwing met noodremhulp, en een adaptieve snelheidsregelaar. Veel items die je normaal hoger in het gamma terugvindt dus. Het is weliswaar nog niet duidelijk welke uitrusting er ook op de Europese modellen zal worden aangeboden.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.