Scoop: Volkswagen stoomt een facelift van de Golf klaar

Te beginnen met het interieur, dat een groter infotainmentscherm krijgt.

  • Henckaerts  Arnaud Henckaerts Arnaud
  • 30 september 2022
  • Toekomst

Hoewel sommige merken het nut van steeds grotere schermen in twijfel trekken, gaan anderen lustig door met ‘supersizen’ van de digitale instrumentenclusters en infotainment-tablets die soms bijna de volledige breedte van het dashboard innemen. Ook Volkswagen denkt voor de facelift van de Golf 8 dat groter beter is, als we de foto’s van onze spionnen mogen geloven.

Nieuw infotainmentscherm

De Golf van de achtste generatie kwam eind 2019 op de markt, en dus is het logischerwijs volgend jaar tijd voor Volkswagen om zijn succesmodel een opfrisbeurt te geven halverwege zijn carrière, ook al zou dat gezien de huidige ingewikkelde omstandigheden ook wel eens in 2024 kunnen zijn. Hoe dan ook, het merk werkt sowieso al aan een aangepaste uitvoering van het interieur, met een groter centraal scherm. Dat is te zien op de foto’s van het testexemplaar dat onze spionnen konden betrappen.

Qua design heeft het infotainmentscherm veel weg van dat in de ID.3, maar dan nog een maatje groter. Tenzij het Duitse merk nog een ander instrumentencluster voorziet, zullen de twee schermen ook in de Golf niet langer visueel met elkaar verboden zijn in de toekomst. Misschien komt er ook voor de software zelf een opfrisbeurt, want een aantal eigenaars had kritiek op het systeem in de Golf en de elektrische ID-modellen.

Ook koetswerkaanpassingen verwacht


Volkswagen werkt zijn Golf van binnenuit bij, want aan het koetswerk van de testmodellen lijkt op het eerste zicht niets veranderd. Toch vallen ook daar de nodige aanpassingen te verwachten tegen dat de facelift van de Golf op de markt komt. Denk daarbij aan hertekende bumpers, een aangepaste lichtsignatuur en de andere ingrepen die standaard op het programma staan bij een facelift.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen Golf? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Golf-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Henckaerts  Arnaud
Over de auteur: Henckaerts Arnaud Of het nu een stadsautootje is, een sportwagen of een oldtimer... Arnaud heeft een zwak voor auto's met karakter. En dat mag gerust een Fiat Panda zijn van een jaar of 40 oud! Limburger in hart en nieren, dus de weg naar huis is zelden de snelste, wel de leukste.
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km