Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Een aantal details volstaan om twijfel te zaaien. Langs voren laat de camouflage van het ontwikkelingsprototype wel degelijk denken dat hier een toekomstig model uit de Opel-catalogus rijdt. De boemerangvormige lijnen aan het einde van de lichtblokken en de verchroomde snorharen op het radiatorrooster doen namelijk sterk denken aan het gamma van de constructeur met bliksemlogo. Net zoals de nep-achterlichten trouwens.
Toch rijdt hier wel degelijk de toekomstige elektrische SUV van Volkswagen. Als we de foto’s beter bekijken, dan zien we dat het testmodel een gecamoufleerde versie is van het SUV-prototype dat VW in Frankfurt heeft laten zien in een glazen kubus en op het salon van Guangzhou in China.
Deze SUV, die voorlopig de codenaam ID Next draagt, zou ID.4 gaan heten. De cross-over deelt zijn techniek met de recente ID.3 en zou minder dan 4,60 meter lang zijn. Daarmee zit hij ergens halverwege tussen de Tiguan en de Tiguan Allspace.
Net zoals in de ID.3 zullen verschillende batterijpacks en motorversies verkrijgbaar zijn. De topversie krijgt twee elektromotoren (één per as, goed voor vierwielaandrijving) en een accu die iets meer dan 80 kWh zou slikken, tegenover maximum 77 kWh in de ID.3, om te compenseren voor zijn hogere gewicht.
De ID.4 zou bij ons eind 2020 op de markt komen.De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...