Ford
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Wie A zegt moet B zeggen: na de nieuwe A-Klasse wordt ook de B-Klasse volledig onder handen genomen. Die mikt op een ouder publiek maar krijgt ultramoderne technologie.
De Duitsers noemen het met een mooi woord “silver-ager”: de al iets oudere autokoper die niet zozeer geeft om power en pk’s, maar om een makkelijke instap, rijcomfort en ruimte. BMW heeft er zijn 2-Reeks Active Tourer op afgestemd, en dat kan Mercedes niet aan zich laten voorbijgaan.
Daarom wordt de B-Klasse binnenkort volledig vernieuwd om vanaf 2019 in de showroom te staan. Het stijve en lichte MFA2-platform van de Mercedes A-Klasse wordt ook gebruikt voor de B. Dat levert hem grotendeels hetzelfde motoraanbod als de A-Klasse op, met de 1.4 en 2.0 turbobenzine en de 1.5 turbodiesel, maar ook technologie zoals het spraakgestuurde MBUX-systeem voor infotainment en comfortfuncties. Tegelijk biedt het platform perspectieven voor een hybride en elektrische versie.
Visueel verwachten we de scherpere looks van de nieuwe Mercedes-designtaal. De daklijn loopt wellicht iets schuiner af om de dynamiek te versterken, maar dat mag geen effect hebben op de ruimte voor de passagiers achteraan.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...