Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Wie ons interview met Seat tijdens het afgelopen Autosalon in Brussel erop naleest, kon al wel vermoeden dat de Spanjaarden nog iets van plan waren. Gisteren bevestigde de Spaanse constructeur dat er een grote SUV op de planning staat. Die wordt meteen het vlaggenschip van de Spaanse armada.
De nieuwe SUV staat op Volkswagens MQB A2-platform, dat ook gebruikt wordt voor de Volkswagen Tiguan en… de Skoda Kodiaq. Seat geeft mee dat hij plaats zal bieden aan vijf tot zeven passagiers, waarmee hij zich binnen de Volkswagen-groep positioneert naast diezelfde Volkswagen- en Skoda-SUV’s.
Daarmee eist Seat niet alleen binnen de Volkswagen-groep zijn eigen plaats op, maar gaat het merk ook de concurrentie aan met andere grote SUV’s genre Hyundai Santa Fe, en klopt het qua afmetingen aan de deur bij de instapversies van grote premium-SUV’s met zeven zitplaatsen, die we deze week hier oplijstten.
Het nieuwe model past in het plan van Seat om het merk terug op de sporen te krijgen. De Spanjaarden geraakten afgelopen jaar voor het eerst sinds 2007 opnieuw uit de rode cijfers. Het Spaanse relanceplan past binnen de strategie om vooral met SUV’s nieuwe klanten aan te lokken, een segment dat Seat de laatste jaren te lang links liet liggen.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!