Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Door het uitbarsten van het VW-schandaal waarbij pijnlijk duidelijk werd dat de fabrikant met de uitstoot van bepaalde wagens had gesjoemeld, werden er drastische maatregelen aangekondigd. In de wandelgangen was bovendien ook te horen dat een van de draconische ingrepen het verdwijnen van Seat als merk zou zijn. Larie en apenkool is dat echter. Seat is springlevend en het merk bevestigt dat vandaag nog eens door hun aankondiging van vier nieuwe modellen.
Seat heeft haar gamma aangekondigd dat ze zal commercialiseren in de periode tot 2025. De strategie is gebouwd op drie pijlers: de commercialisering van wagens die “een voldoende ruime marge hebben, die voldoen aan de strenge eisen van de klanten en die bijdragen tot het aantrekkelijke statuut van de werknemer.” Seat benadrukte dit meteen door aan te kondigen dat er vier nieuwe modellen zitten aan te komen die in 2017 op onze wegen zullen rijden.
De vier modellen
We wisten al langer dat de Spaanse fabrikant volgend jaar een SUV zal lanceren, maar over de overige drie modellen is er nog niet veel bekend. De kans is groot dat een tweede SUV het daglicht zal zien, gebouwd op de structuur van de nieuwe Ibiza. Daarnaast verwachten we dat de Leon in het midden van zijn carrière een facelift zal krijgen.
Besparen
Net zoals de andere merken van de VW-Group zal Seat de broekriem moeten aantrekken. Concreet houdt dat in dat er een besparing van 100 miljoen euro per jaar wordt doorgevoerd. Dat zal gebeuren door een besparingsprogramma dat de kosten gaat herbekijken in te voeren en door het niet verlengen van 200 tijdelijke arbeidscontracten.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.