Mercedes-Benz
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Skoda geeft de details van zijn vernieuwde Fabia vrij. Verrassing: de diesel is verdwenen. Andere wijzigingen vinden we terug in het infotainmentsysteem en de rijhulp.
De Fabia evolueert stilistisch niet ingrijpend: nieuwe lichtblokken, nieuwe led-achterlichten en een gezicht waarvan de grote lijnen werden aangepast. Binnenin noteren we een nieuw multimediascherm dat “Swing” heet en 6,5 duim groot is. Het is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto en kan worden voorzien van navigatie met realtime-verkeersinformatie. Voortaan is er ook een dodehoekwaarschuwing, een waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto en zijn er automatische grootlichten.
Onder de motorkap beperkt Skoda zijn aanbod tot een driecilinder benzinemotor. Die is er wel in vier vermogensversies: een atmosferische MPI van 60 en 75 pk en een drukgevoede TSI van 95 en 110 pk. Alleen de krachtigste versie maakt aanspraak op de DSG7-automaat. Ook de breakversie, de Combi, wordt gewijzigd.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.