Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Ja, er zit nog leven in het segment van de kleine breaks. Veel constructeurs laten deze klasse links liggen, maar niet Skoda. Dat verkocht al ruim 1,1 Fabia Combi’s en komt nu op de proppen met een gloednieuw model.
De nieuwe Fabia Combi debuteert eind deze week samen met de vijfdeurs Fabia op het salon van Parijs. Terwijl de hatchback al kort na die beurs in de toonzalen staat, lanceert Skoda breakversie pas begin 2015. Nog enkele maanden geduld dus.
Op de eerste foto’s en gegevens hoeven we alvast niet meer te wachten: ze lekten uit en Skoda besloot dan maar meteen alle informatie vrij te geven. Qua uitrusting en motoren sluit de Combi perfect aan bij de berline die we jou eerder al presenteerden, al laat de break de basisbenzine met 60 pk aan zich voorbijgaan. De benzinemotoren leveren 75 tot 110 pk, de diesels 75 tot 105 pk.
Combi-klanten vinden natuurlijk de kofferruimte erg belangrijk. Goed nieuws is dat die met de achterbank op zijn plaats lichtjes toeneemt in vergelijking met de huidige break (530 liter), maar omdat het dak verlaagd werd kun je nog ‘slechts’ 1.395 liter laden met de bank plat (vroeger 1.485 liter). Maar het blijft wel een handige auto, waarin je voorwerpen tot 1,55 meter lang vervoert.
In optie is een dubbele laadvloer leverbaar. De Fabia Combi heeft ook een kofferafdekking die automatisch oprolt (gewoon even duwen op het uiteinde). Tot slot houdt een flexibele box allerhande spulletjes bij elkaar in de koffer.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...