MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Tata Nano verdwijnt door de achterdeur…
Ratan Tata, de charismatische baas van het gelijknamige Indische bedrijf, zag het groots. De Nano moest de kleine, goedkope auto worden die elke Indiër zich kon veroorloven. Tien jaar na zijn lancering heeft de microcar het verhoopte succes niet gehaald.
Aanvankelijk kostte de Tata Nano 2.000 dollar. Die lage prijs konden de Indiërs niet lang aanhouden, door de toenemende kost van sommige grondstoffen. In 2015 verscheen de Nano GenX, een verbeterde versie die 3.500 dollar kostte.
Allerlei wijzigingen en de komst van zaken als airco en een halfautomatische versnellingsbak hielpen niets. De verkoop kwam nooit echt van de grond: zelfs de arme Indische klant wilde meer dan een tot de basics gestripte auto. In juni produceerde Tata nog maar één Nano, tegenover 275 het jaar voordien. Vanaf 2019 wordt het huidige model niet langer gebouwd.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...