Ssangyong
Deze Torres EVX belooft een rijbereik van 420 tot 460 km, maar pakt ook uit met een look die verschilt van die van zijn broer met verbrandingsmotor.
Deze Torres EVX belooft een rijbereik van 420 tot 460 km, maar pakt ook uit met een look die verschilt van die van zijn broer met verbrandingsmotor.
Het zijn niet onze woorden, maar wel die van de eigenaar van de overnemer van het Zuid-Koreaanse merk.
In Zuid-Korea dan toch, waar het merk de productieversie getoond heeft.
SsangYong onthult enkele foto’s van zijn volgende SUV en ook zijn naam: de Torres. Het moet een echte avonturier worden...
Terwijl er in januari opnieuw hoop was voor het in moeilijkheden verkerende SsangYong, komt Edison Motors nu niet op tijd met geld over de brug.
Er is een overnemer voor SsangYong, de Zuid-Koreaanse elektrische bussenbouwer Edison Motors. Kan die SsangYong de nodige boost geven?
Het Zuid-Koreaanse merk heeft een ontwerp onthuld van hoe zijn toekomstige modellen eruit zouden kunnen gaan zien. De zeer hoekige vormen komen ons bekend voor…
De SsangYong Tivoli krijgt een nieuwe en moderne driecilinder. Die instapmotor verlaagt de basisprijs van de Koreaanse SUV nog verder.
Op thuismarkt Zuid-Korea krijgt de SsangYong Tivoli een nieuw gezicht, geüpdatete uitrusting en een nieuwe turbobenzine. Op termijn moet deze update ook naar Europa komen.
De kentering werd ingezet met de Tivoli en doorgezet met de Rexton. Deze nieuwe SsangYong Korando laat zien dat de Koreanen komaf willen maken met hun banale verleden.
SsangYong toont de Europese versie van zijn nieuwe pick-up in Genève. Die heet Musso Sports, is gebaseerd op het nieuwe Rexton-vlaggenschip en vervangt de vorige Actyon Sports.
SsangYong toont in Genève een voorsmaakje van zijn volgende Korando met de e-SIV-conceptcar. Die wordt de voorbode van elektromotoren in de Koreaanse catalogus.
SsangYong, het Koreaanse merk dat aan het begin van dit decennium op sterven na dood was, doet het dankzij de hulp van het Indische Mahindra sinds enkele jaren weer beter. Hoewel de Indiërs de belangrijkste geldschieters zijn geworden, mag het Koreaanse merk zijn eigen koers blijven varen. Al heeft het de Indische hulp broodnodig.
Op het autosalon van Seoel ging vandaag het doek van de gloednieuwe SsangYong Rexton. Die past in het productoffensief van de kleine Koreaanse constructeur, dat stilaan op kruissnelheid geraakt.
Het gaat eigenlijk om een ererondje. De SsangYong Korando maakt binnenkort namelijk plaats voor een gloednieuw model. Om zijn carrière in schoonheid af te ronden, krijgt hij een laatste facelift.
Dit is de SsangYong XAVL. Het concept volgt op een eerdere conceptcar, de XAV. Die was in 2015 te zien in Frankfurt. Dit model voegt daar twee extra plaatsen aan toe.
SsangYong gebruikt het salon van Genève om een nieuwe concept te presenteren, de XAVL. Dit is de verlengde versie van de XAV, een SUV-concept dat in 2015 in Frankfurt werd voorgesteld, goed voor zeven personen.
De Belgische invoerder van de Koreaanse constructeur SsangYong gaat beginnen met de SsangYong Rallycross Cup. Met dat merkenkampioenschap wil het rallycross toegankelijker maken. Opmerkelijk: SsangYong gebruikt daarvoor een pick-up, de Actyon Sports, én je moet met een copiloot racen.