Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De kleine elektrische wagen van de low-cost autobouwer krijgt normaal gezien geen facelift. Hij zal daarentegen snel vervangen worden door een nieuwe generatie in 2024!
De Dacia Spring is DE ‘betaalbare’ elektrische auto! Jammer genoeg deed hij het echter niet zo goed tijdens de meest recente EuroNCap crashtests. Hij is niet gevaarlijk, maar de afwezigheid van enkele rijhulpsystemen deden zijn score kelderen. Rijhulpsystemen die binnenkort verplicht zullen zijn en die de huidige generatie niet zal krijgen bij een ‘eenvoudige’ facelift.
Vanaf 2024 verplicht Europa systemen zoals vermoeidheidsdetectie of de intelligente snelheidsbegrenzer op alle nieuwe voertuigen. Een nieuwe Spring is daarom vanaf dat jaar voorzien om te kunnen voldoen aan de toekomstige Europese normen op veiligheidsvlak. Hij zal nog steeds gebouwd worden op het CMF-A platform en een rijbereik bieden van om en bij de 250 km.
Een kans om het beter te doen!
Deze nieuwe generatie van de Spring is ook een kans voor Dacia om op een consequente manier zijn eerste elektrische voertuig te verbeteren. En er is ruimte voor verbetering. Hoewel hij ons wist te overtuigen met zijn reële rijbereik en zijn goede verhouding tussen de buitenafmetingen en de praktische bruikbaarheid van het interieur, liet zijn extreem basic productiekwaliteit te wensen over. Laten we hopen dat de tweede generatie van de Spring het op dat vlak beter doet, maar anderzijds ook zijn voor een elektrisch voertuig aantrekkelijke prijs behoudt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.