Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Op sommige markten biedt het Duitse merk voortaan een abonnement aan voor wie alledaagse functies zoals stoelverwarming wil gebruiken.
Opties onder abonnement zijn op zich niet nieuw. Zo kiest bijvoorbeeld Mercedes op zijn meest luxe modellen deze formule voor bepaalde functies zoals de meesturende achterwielen. Het systeem zit dus standaard in de auto, maar de klant bepaalt of hij er gebruik van wil maken tegen betaling. Ook BMW slaat nu deze weg in, maar dan met veel eenvoudiger opties zoals bijvoorbeeld de verwarmde stoelen.
Je gebruikt je stoelverwarming namelijk geen 365 dagen per jaar, dus waarom zou je ze dan niet enkel activeren in de winter, wanneer je ze echt nodig hebt? Het abonnement is op de Zuid-Koreaanse markt geïntroduceerd voor 24.000 won per maand, of zo’n 18 euro per maand tegen de huidige wisselkoers. Een volledig jaar kost je 176 euro, 283 euro geeft je drie jaar lang een warme bips. Het permanent inschakelen van de optie vereist een investering van 406 euro.
De Koreaanse invoerder van het merk biedt nog een resem andere ‘abonnementen’ aan, van draadloze smartphone-duplicatie op het infotainmentscherm over automatische grootlichten tot een verwarmd stuurwiel, de lijst is lang. En deze ‘digitale winkel’ beperkt zich niet tot één land aan de andere kant van de planeet, want BMW gaat ook op deze manier werken in Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Voor België weten we nog niets, maar we verwachten dat het concept hier ook de ene of de andere dag zal opduiken.
Ben jij op zoek naar een BMW? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMW zoekertjes nu hier:
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?