Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Op het salon van New York heeft Subaru de nieuwste generatie van de Impreza voorgesteld. In Europa moeten we nog even geduld oefenen. Laten we hopen dat hij er snel komt.
De nieuwe Impreza werd voorgesteld met drievolumekoetswerk (sedan met kofferbak), hatchback (vijfdeurs) en break. Hij is groter, breder en lager dan het vorige model. Het doel is duidelijk: enerzijds een auto met een betere stroomlijn, anderzijds een meer dynamiek. Op dynamisch vlak zijn alle traditionele ingrediënten van dit model aanwezig: vierwielaandrijving (met actieve koppelverdeling, alstublieft) en een boxermotor om het zwaartepunt te verlagen.
Het nieuwe Impreza-model is uitgerust met een volledig infotainmentsysteem inclusief integratie van smartphones via Android Auto of Apple Carplay. Ook op veiligheidsvlak is de Impreza goed voorzien: een adaptieve snelheidsregelaar, een automatische noodrem, automatische grootlichten, een spoorassistent, waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan, …
Momenteel kennen we alleen de specificaties van het Amerikaanse model (atmosferische tweeliter, 152 pk, continu variabele transmissie). Het blijft afwachten wat Subaru voorbereidt voor de Europese markt. Wellicht wordt het een kleine turobmotor. Een WRX STi-versie zou eveneens verschijnen en mogelijk wordt het zelfs een hybride.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.