Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Na een dieselavontuur begint Subaru met zijn hybrideoffensief. Dat heet “e-Boxer” en moet de CO2-uitstoot van het Japanse merk naar beneden halen.
De atypische Japanse constructeur heeft twee handelsmerken: vierwielaandrijving en boxermotoren. Om meer marktaandeel in Europa te verwerven zonder die handelsmerken op te geven, waagde Subaru zich eerder al aan een boxerdiesel. Maar die was niet meer rendabel te krijgen met de strengere uitstootnormen. En met de afnemende vraag naar diesel.
Subaru waagt zich nu dus aan het “e-Boxer”-avontuur, een hybride aandrijflijn op basis van een boxerbenzine. Die nieuwe technologie komt er bij ons in Europa in eerste instantie op twee modellen: de grote SUV Forester en de crossover XV. Bovenop de 2.0 van 150 pk komt er nog een elektromotor van 17 pk en 65 Nm, die in de continu variabele transmissie is ingebouwd. De voeding komt van een lithium-ionbatterij onder de koffervloer. De Subaru’s kunnen zuiver elektrisch rijden tot 40 km/u, en dat moet ongeveer 11 procent brandstof besparen, zeggen de Japanners. Op CO2-cijfers en prijzen is het nog wachten.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.