Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Zegt de Ferrari Sergio je niets? Dat is niet moeilijk: deze Italiaan uit 2014 werd in een oplage van slechts zes stuks gebouwd. Eén van die zes staat nu te koop…
De Ferrari Sergio begon zijn leven eigenlijk een jaar eerder, als Pininfarina Sergio. In 2012 overleed Sergio Pininfarina, die met de designstudio van zijn vader (Battista “Pinin” Farina) jarenlang goede relaties onderhield met Ferrari. Als eerbetoon aan Sergio toonde Pininfarina op het salon van Genève in 2013 deze Pininfarina Sergio.
Voor zijn Sergio vertrok Pininfarina van een Ferrari 458 Spider. Na heel wat berekeningen en tests in windtunnels kwamen ze met een radicaal koetswerk op de proppen. Dat bestond volledig uit koolstofvezel, waardoor de Sergio zo’n 10% lichter was dan de Ferrari 458 Spider waar hij op gebaseerd was. De Sergio kreeg geen voorruit: in plaats daarvan werd de aerodynamica zo uitgetekend dat de luchtstroom over de hoofden van de passagiers zou gaan.
In tegenstelling tot wat wel vaker gebeurt met conceptcars, kreeg deze Pininfarina Sergio toch een vervolg als productieversie. Ferrari zocht zes goede klanten uit en bood hen aan om een hyperexclusieve Ferrari Sergio te kopen. Toen die productieversie in 2015 op het salon van Genève werd getoond, waren alle zes exemplaren al verkocht.
De Ferrari Sergio verschilde op enkele punten van de Pininfarina Sergio. De opvallendste wijzigingen zijn de voorruit, achteruitkijkspiegels en aanpassingen om de auto straatlegaal te maken. Onderhuids was deze Ferrari Sergio gebaseerd op de Ferrari 458 Speciale, de krachtigere 458-variant.
De eerste productie-Sergio was een rood exemplaar, en vertrok naar de Verenigde Arabische Emiraten. Drie exemplaren vonden hun weg naar de VS, één ging naar Japan en het laatste exemplaar was bestemd voor een Zwitserse klant. Die kreeg een geel-zwart exemplaar met een interieur uit zwart leder en alcantara. Datzelfde exemplaar was ook te zien in Genève.
De Zwitserse eigenaar heeft niet veel met zijn Sergio gereden in de dik twee jaar dat hij zijn exemplaar had. De kilometerteller staat op 118 kilometer… Wie interesse heeft in dit hyperexclusieve exemplaar zal diep in de buidel moeten tasten: de vraagprijs ligt op 4,3 miljoen euro. De Ferrari Sergio is dus geen slechte investering geweest, als je weet dat zijn nieuwprijs drie jaar geleden 3 miljoen euro bedroeg…
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...