Porsche
Het is niet makkelijk om slechts 5 exemplaren te kiezen uit de vele concept cars die het merk al heeft voorgesteld. Maar deze exemplaren onderscheiden zich elk op hun eigen manier van de rest.
Toch niet voor ons Europeanen. In de Verenigde Staten kan dat wel nog.
Een tumultueuze voorstelling, plotwendingen, geruchten, … het verhaal van de Tesla Cybertruck is alles behalve dat van een standaard modellancering. Terwijl de productie al enkele keren uitgesteld is, hebben we eigenlijk nog altijd geen duidelijkheid wanneer hij nu eindelijk het levenslicht zal zien – waarschijnlijk volgend jaar – en wanneer hij naar Europa komt.
Kort na de lancering, waarbij niet minder dan 200.000 kandidaat-kopers zich kenbaar maakten, rezen er immers twijfels over het design van de Cybertruck, of dat wel kon volgens de Europese veiligheidsnormen. Misschien komt er een aangepast design of een kleinere versie van de Cybertruck voor het oude Continent? Maar Elon Musk houdt zelfs via zijn geliefde communicatiekanaal Twitter de lippen stijf op elkaar.
Ondertussen zouden de orders zo hoog opgelopen zijn dat de productie voor de eerste drie jaar al volledig uitverkocht is. En sinds kort kan de Cybertruck enkel nog in de Verenigde Staten besteld worden. Heeft het één met het ander te maken? Één ding is zeker: de geruchtenmolen rond de lancering van de Tesla Cybertruck zal er niet meteen trager door gaan draaien.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het is niet makkelijk om slechts 5 exemplaren te kiezen uit de vele concept cars die het merk al heeft voorgesteld. Maar deze exemplaren onderscheiden zich elk op hun eigen manier van de rest.
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.