Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
In de lente van 2019 is Tesla gestopt met luchtveren van een toeleverancier onder zijn Model S en X te monteren en heeft het die vervangen door zelf ontwikkelde luchtveren met adaptieve dempers. Dat betekent dat het veel meer kan ingrijpen op de werking van zijn ophanging, en die mogelijkheid benut het elektrische automerk ten volle. Zo blijkt uit gelekte informatie dat modellen met de nieuwe ophanging binnenkort via een update een verbeterde Launch Mode krijgen, waardoor ze nog sneller kunnen optrekken – straf als je weet dat de snelste Model S de 100 km/u al na 2,7 seconden aantikt. Wie na de update het rem- en gaspedaal tegelijk intrapt, activeert de geoptimaliseerde lanceermodus. De auto neemt dan een “Cheetah Stance” (“jachtluipaardhouding”) aan, wat betekent dat hij vooraan naar beneden zakt. Omdat de auto onder de immense krachten van de acceleratie de neiging heeft om te ‘steigeren’ (de neus omhoog steken), moet deze luipaardhouding helpen om de voorwielen beter tegen de grond te houden. Zo verbetert de trekkracht van de vooras, waardoor een sprint nog iets optimaler verloopt.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...