Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Nee, het gaat niet om de topsnelheid van toekomstige auto’s, maar de snelheid van Tesla’s beruchte superchargers. De nieuwe generatie van de snelladers zou eind dit jaar naar Europa komen.
Tesla’s superchargernetwerk is veel uitgebreider dan dat van Ionity, dat de Duitse constructeurs onder meer gebruiken. Maar in Europa kon het Tesla-netwerk niet tippen aan het vermogen ervan. In theorie mikt het Ionity-netwerk op 350 kW voor snellaadbeurten, terwijl de Tesla-superchargers momenteel aan 120 kW laden. Met de nieuwe supercharger versie V3 wil Tesla naar 250 kW.
Op die manier moet de Model 3 het equivalent van 120 kilometer rijbereik kunnen tanken in amper vijf minuten. De laadsnelheid zou dan maximum 1.000 mijl in een uur kunnen zijn, ofwel 1.600 kilometer op een uur tijd.
Tesla denkt nog aan andere manieren om het laden aan de V3-laders te optimaliseren. Een “voorverwarming” bijvoorbeeld, die de batterij aan de laadpaal de ideale temperatuur moet geven dankzij het navigatiesysteem. Een soort “tussenbatterijen” aan de laadpunten zouden er ook voor moeten zorgen dat de laadsnelheid niet meer afhangt van het aantal auto’s dat er aan de stekker hangt.
De nieuwe superchargers worden eerst uitgerold in de Verenigde Staten. In het vierde kwartaal van 2019 komen ze naar Europa.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?