BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Voor Europese klanten is het wachten bijna afgelopen: Tesla bevestigt de komst van de Model 3 voor begin 2019. Het merk bevestigt ook dat de Model 3 hier compatibel zal zijn met de CCS Combo-norm van de Duitse merken voor snelladen.
Tesla heeft zijn eigen snellaadnetwerk, de zogenaamde “Superchargers”. Daarvoor heeft je elektrische auto een specifieke aansluiting nodig. Maar in Europa wordt er een ander snellaadnetwerk ontwikkeld, Ionity. Daar zitten onder meer de Duitse merken BMW, Daimler en Volkswagen achter.
Om aan dat netwerk op te kunnen laden, heeft je auto een zogenaamde “CCS Combo 2”-aansluiting nodig. Dat is de Europese standaard (er is ook nog de Japanse standaard CHAdeMO, die nog anders is dan die van Tesla). Het gerucht gaat al een paar maanden de ronde dat de Europese versies van de Model 3 worden aangepast aan die standaard.
De eerste exemplaren van de Tesla Model 3 voor Europa worden verwacht voor februari/maart 2019, en zullen volgens Tesla standaard een CCS Combo 2-aansluiting hebben. Goed nieuws voor de klanten: zij zullen zowel aan Tesla’s Superchargers kunnen laden als aan de snelladers van de “Europese concurrentie”.
Maar de Europese klanten van de Model S en X worden evenmin vergeten: binnenkort biedt Tesla een adapter aan (die zo’n € 500 zou gaan kosten) waarmee de Model S en X ook kunnen laden aan de Europese snelladers.
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.