Nissan
Onder deze conceptcar op hoogspanning zitten waarschijnlijk enkele details verstopt van de toekomstige Nissan Micra...
Twee jaar geleden onthulde Tesla tegelijk met zijn vrachtwagen Semi een prototype voor de supersportwagen Roadster. CEO Elon Musk jongleerde op het podium met waanzinnige cijfers voor de open vierzitter: hij zou een batterij krijgen van 200 kWh, goed voor 1.000 kilometer rijbereik en een sprint van 0 naar 100 km/u in 1,9 seconden. Een paar maand later meldde Musk op Twitter dat dit slechts de ‘basisversie’ was en dat er een “SpaceX package” zou komen met door perslucht aangedreven straalmotoren, voor nog sterkere acceleraties, een beter remvermogen en hogere bochtsnelheden.
Afgelopen weekend deed designbaas Franz von Holzhausen er in een podcast nog een schepje bovenop door te vertellen dat het concept nog wordt bijgewerkt: “De auto evolueert nog en verdient dat, maar zal daardoor langer op zich laten wachten. Hij wordt nog beter dan wat we al hebben verklapt – op elke mogelijke manier”. Wat we precies mogen verwachten, wil von Holzhausen nog niet kwijt, maar de Roadster wordt “de ultieme auto”. Afgelopen maand nog tweette Musk dat hij de productieversie van de supersportwagen volgend jaar naar de Nürburgring wil brengen. Maar naar aloude Tesla-gewoonte zal dit wel betekenen dat de oorspronkelijke gecommuniceerde lanceringsdatum van eind 2020 bijlange niet zal worden gehaald.
Onder deze conceptcar op hoogspanning zitten waarschijnlijk enkele details verstopt van de toekomstige Nissan Micra...
Na de GLC is het aan zijn coupéversie om te genieten van de 421 pk en 500 Nm sterke AMG 43-versie, of van de 680 pk en 1.020 Nm van de beresterke 63 S.
De Porsche Cayenne krijgt een derde plug-inhybride motorisatie met 382 kW (519 pk), 750 Nm en 90 km aan elektrisch rijbereik.
We gingen het gesprek aan met de geluidsingenieur op de IAA Mobility 2023.