Zoals zo vaak bij de baas van Tesla, vernemen we via Twitter meer over de toekomst van het bedrijf. Op 2 maart tagde ‘Whole Mars Catalog’, een grote fan van Tesla, Elon Musk in een tweet met de boodschap dat het merk Lucid zijn eerste in serie gebouwde elektrische auto met een rijbereik van meer dan 500 mijl (ongeveer 800 km) geleverd had, maar dat Tesla de eerste zou zijn om er één te bouwen op grote schaal.
Musk antwoordde dat een Tesla Model S die zelfs 600 mijl (965 km) zou kunnen afleggen een jaar geleden al in productie had kunnen gaan, maar dat dat het product slecht gemaakt zou hebben. Waarom? Gewoonweg omdat dat een te grote batterijcapaciteit met zich zou meebrengen, wat een groter, zwaarder en duurder batterijpakket noodzakelijk zou maken. Daarmee zouden ook de dynamische kwaliteiten van het model erop achteruitgaan, en zijn wendbaarheid. Bovendien zou deze superbatterij in het dagelijks verkeer niet nuttig zijn, een gemiddelde autonomie van 400 mijl is volgens Musk ruim voldoende bij normaal gebruik.
De zeer rationele Elon Musk wil wachten tot de batterijtechnologie evolueert en het snellaadnetwerk ontwikkelen, eerder dan te zware voertuigen bouwen. Een zeer pragmatische keuze!
Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit
Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.