Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De twee neven en hun sympathieke auto krijgen geen rust. Maar ze maken traag maar zeker vooruitgang tijdens hun adembenemende tocht!
We spreken Tanguy en Thomas vroeg in de ochtend, wanneer ze aan het werk zijn aan hun Panda. Die hebben ze de avond ervoor voorzien van spijkerbanden. En dat zal nodig zijn, want een tocht van meer dan 700 km staat vandaag op het programma, en dat zonder het grijze asfalt te zien. Maar al snel merken de neven dat er iets niet helemaal in de haak is. De nieuwe wielen zijn te groot voor de Panda!
Ze krijgen dus nooit rust. Drie dagen en drie problemen! Gelukkig is het laatste probleem snel opgelost, dankzij de hulp van een local. Met behulp van een slijpschijf maken de wielkasten voldoende plaats voor de spijkerbanden. De rest van de dag zijn er geen problemen meer. Dinsdagochtend begon beter! Na een ijskoude nacht met temperaturen tot -18 °C start de Panda meteen om te zorgen voor plezier op de ijzige wegen. En volgens Thomas en Tanguy voelt de wagen zich er helemaal thuis.
Na zich (misschien wat te hard) geamuseerd te hebben, voelen ze vibraties in het stuur… Opnieuw zorgen voor ToiMoi1Panda! Alleen zit er nu niets anders op “dan ermee te leren leven,” vertrouwt Tanguy ons toe. Maar het heeft het niet gestoord, en daar zitten de adembenemende landschappen ongetwijfeld voor iets tussen.
Het laatste stuk dat ze aflegden, reden ze in het donker. En dat is geen lachterje voor de twee Belgen. De locals hebben vaak imposante verstralers die bijzonder verblindend zijn… Om nog te zwijgen van de gladde wegen, waar al eens een Eland wil oversteken! Een nacht zonder slaap dus, voor de twee naar de Noordkaap rijden.
Wil je ook de Fondation Inès Costa steunen, waarvoor de Tanguy en Thomas zich inzetten? Dan kan je simpelweg een gift doen, rechtstreeks op hun website:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...