Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Rondrijden in een lage-emissiezone zonder geldig vignet kan je in Europa tot € 2.700 kosten. Dit zijn de 10 milieuzones met de duurste boetes in Europa.
De website Green-Zones verzamelt alle lage-emissiezones in Europa en heeft een praktische app waarmee je je trip kunt plannen en tegelijk rekening kunt houden met alle milieuzones. Green-Zones heeft ook een lijst met de hoogste milieuboetes in Europa.
In het klassement wordt de eerste plaats ingenomen door Denemarken. Een boete kan er tot 20.000 Deense kroon kosten (ongeveer 2.700 euro) voor een vrachtwagenchauffeur die zonder geldig vignet in een Deense lage-emissiezone rondrijdt. België neemt de negende en tiende plaats in met de lage-emissiezones van Antwerpen en Brussel. Verder in de lijst staan er nog zones in Oostenrijk en Groot-Brittannië, waar boetes kunnen oplopen tot 2.000 euro. De boetes worden berekend op basis van de euronorm, het type en het gewicht van het voertuig dat in overtreding is.
1. Denemarken: Kopenhagen, € 2.700
2. Denemarken: Aalborg, € 2.700
3. Nederland: Rotterdam Maasvlakte, van € 340 tot 2.250
4. Oostenrijk: Stiermarken, van € 90 tot 2.180
5. Oostenrijk: Tirol, van € 90 tot 2.180
6. Oostenrijk: Wenen, van € 90 tot 2.180
7. Groot-Brittannië: LEZ Londen, van € 290 tot 1.190
8. Groot-Brittannië: ULEZ Londen, van € 290 tot 1.190
9. België: Antwerpen, van € 150 tot 350
10. België: Brussel, van € 150 tot 350
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...