MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Welke auto’s hebben op 10 jaar tijd een onuitwisbare indruk achtergelaten? Dit zijn onze 10 favorieten…
De huidige Focus RS is geweldig, maar zijn voorganger kan hij niet volledig doen vergeten. Het karakter en de klank van zijn vijfcilinder, zijn messcherpe vooras,… En een achterkant die op commando mee kwam spelen!
Hij komt het meest tot zijn recht in de basisversie (stoffen kap, 1.5-motor). Vergeet dus de onbruikbare supercars, de MX-5 biedt altijd rijplezier. Het recept leerde hij bij de Britse roadsters van weleer. Minder charme weliswaar, maar meer betrouwbaarheid.
Een motor die steeds boven de 7.000 tpm wil, een vooras die alles aankan en een versnellingsbak die zo kort gespreid is dat het motorgeluid op de snelweg niet te negeren is: de Clio 3 RS was een hardcore bommetje uit een andere tijd…
Alpine slaagde er niet alleen met verve in om de stijl van de eerste A110 terug te brengen, maar zorgde ook voor een speels chassis. Dat konden we aan den lijve ondervinden op een vochtig en bochtig circuit in het zuiden van Frankrijk. Bovendien is hij nog eens comfortabel ook!
De ultieme Cayman met zescilinder, maar zonder de prijs en het koetswerk van de GT4. De pure coupé wil steeds het kunnen van zijn zescilinder tentoonspreiden. Met twee cilinders minder verloor de 718 ook wat van zijn charme.
Het zijn niet alleen sportwagens die een onuitwisbare indruk hebben nagelaten. Dat bewijst deze Twizy: onze eerste test in Ibiza toonde dat je je met een auto die maar 80 km/u haalt ook perfect kunt amuseren.
Er is natuurlijk het tijdloze design dat gebaseerd is op een van de mooiste auto’s ooit. Maar vooral de sensaties van deze machine lieten een grote indruk na. Een bergweg naar omhoog, de voet op het gas en de klank van de V6: de V6 S wist ons het meest in te pakken.
Met deze M2 keert BMW terug naar de roots: een zes-in-lijn voorin en achterwielaandrijving. Dit veelzijdig sprintkanon doet elke chauffeur glimlachen: zijn balans is perfect.
Mercedes noemt het zelf “de beste auto ter wereld”. En we moeten toegeven: hij is verdomd goed. Is er een betere auto om in alle comfort kilometers te malen?
Een V8 van meer dan 7 liter die ironisch genoeg “small block” heet, met meer dan 500 pk. Je moet al van goeden huize zijn om dit beest te temmen: ondanks het ESP reageert hij bokkig zodra je op het gas duwt. Niet makkelijk, maar verdorie verslavend als je de code gekraakt hebt!
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.