Een atmosferische V12 met 1.000 pk die tot 11.000 toeren per minuut kan draaien, daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast! Tel daarbij een koetswerk dat aangepakt is door Adrian Newey, hoofdingenieur in de F1, en je begrijpt het exorbitante prijskaartje. En dan hebben we het nog niet over de AMR Pro-versie die gemaakt is voor het circuit en waarvan de prijs een goed bewaard geheim is...
Eén van de sterren van de 7de film in de Fast&Furious-saga die zijn gewicht in goud waard is! En terecht, want deze autobouwer uit de Verenigde Arabische Emiraten heeft laten gaan voor voor zijn hypercar: een 3,7 liter grote zescilinder boxer met 780 pk en een koppel van 960 Nm, 450 diamanten van 15 karaat in de LED-lichten en een holografische projectie op het centrale scherm!
Wanneer Pagani de letter BC toevoegt aan een model, mag je je verwachten aan extremen. En de Huayra Roadster BC is geen uitzondering op die regel. Hij weegt amper 1.250 kg voor 800 pk en een koppel van 1.050 Nm! In hun ‘klassieke’ uitvoering zijn de auto’s van Pagani al niet goedkoop, maar dit is de top...
50 jaar, dat moet gevierd worden! Lamborghini besliste om zijn halve eeuw te vieren met een topless hypercar waarvan maar 9 exemplaren gebouwd worden. Hij wordt aangedreven door een atmosferische V12 met 750 pk! En met zijn design rij je niet onopgemerkt voorbij…
Een unieke prijs voor een unieke auto. Onder deze moderne interpretatie van de verdwenen 57 SC Atlantic van Ettore Bugatti gaat de mechaniek schuil van een Chiron. Zijn 8.0 liter grote W16 centraal achterin levert 1.500 pk en een koppel van 1.600 Nm! Het mysterie blijft wie de rijke eigenaar van deze bolide is.
Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Vanhouche Sébastien
Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.