Tesla
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
In de reeks van autodetails die soms echt het verschil maken, is het (na de sleutels) tijd om het stuur eens onder de loep te nemen. Het oudste uit de selectie is nog geen 20 jaar oud, maar ze zijn stuk voor stuk hallucinant!
Er is veel gesproken over het nieuwe stuur van de Tesla Model S. En we begrijpen waarom! Volgens de autobouwer heeft het zijn weinig banale vorm te danken aan de komst van autonoom rijden. Alleen is niet iedereen even blij met de Autopilot. En daardoor ropt ook het stuur vragen op...
We stellen ons vragen bij het stuur van de Model S, maar dat van de Lotus Evija is niet veel beter. Het is in elk geval niet rond! Maar de reden voor die vorm is anders. Het put zijn inspiratie immers uit stuurwielen in racewagens, die vol staan met knoppen en al lang niet meer rond zijn.
De specialist in koppen op het stuur is Ferrari! Maar sinds kort heeft de autobouwer met steigerende paard in zijn logo ze vervangen door een immens aanraakscherm. En je bedient er echt alles mee! Dankzij dit paneel moet je als bestuurder nooit meer je handen van het stuur halen.
Vergeet digitaal, we gaan terug naar de analoge wereld, met koppen en… wijzers op het stuur! Het gedeeltelijk met Alcantara bekleed koolstofvezel stuur in de Pagani Zonda R bevat immers de toerenteller van de auto! Is dat echt praktisch? Moeilijk te zeggen, maar hallucinanter dan dat wordt het niet!
De Nederlandse autobouwer zocht zijn inspiratie in de wereld van de vliegtuigen. We vinden overal propellers terug: in het logo van het merk, de velgen, maar ook in het stuur! Het uit één stuk aluminium gemaakte onderdeel hoort eerder thuis in een museum dan in een auto. En ja, met het kleine knopje in het midden kan je toeteren.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!