Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
In de reeks van autodetails die soms echt het verschil maken, is het (na de sleutels) tijd om het stuur eens onder de loep te nemen. Het oudste uit de selectie is nog geen 20 jaar oud, maar ze zijn stuk voor stuk hallucinant!
Er is veel gesproken over het nieuwe stuur van de Tesla Model S. En we begrijpen waarom! Volgens de autobouwer heeft het zijn weinig banale vorm te danken aan de komst van autonoom rijden. Alleen is niet iedereen even blij met de Autopilot. En daardoor ropt ook het stuur vragen op...
We stellen ons vragen bij het stuur van de Model S, maar dat van de Lotus Evija is niet veel beter. Het is in elk geval niet rond! Maar de reden voor die vorm is anders. Het put zijn inspiratie immers uit stuurwielen in racewagens, die vol staan met knoppen en al lang niet meer rond zijn.
De specialist in koppen op het stuur is Ferrari! Maar sinds kort heeft de autobouwer met steigerende paard in zijn logo ze vervangen door een immens aanraakscherm. En je bedient er echt alles mee! Dankzij dit paneel moet je als bestuurder nooit meer je handen van het stuur halen.
Vergeet digitaal, we gaan terug naar de analoge wereld, met koppen en… wijzers op het stuur! Het gedeeltelijk met Alcantara bekleed koolstofvezel stuur in de Pagani Zonda R bevat immers de toerenteller van de auto! Is dat echt praktisch? Moeilijk te zeggen, maar hallucinanter dan dat wordt het niet!
De Nederlandse autobouwer zocht zijn inspiratie in de wereld van de vliegtuigen. We vinden overal propellers terug: in het logo van het merk, de velgen, maar ook in het stuur! Het uit één stuk aluminium gemaakte onderdeel hoort eerder thuis in een museum dan in een auto. En ja, met het kleine knopje in het midden kan je toeteren.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...