Peugeot
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
Je vindt steeds meer schermen in auto’s, soms op een goede manier, soms ook niet… Deze 5 uitzonderlijke schermen behoren duidelijk tot de eerste categorie.
Een lijst als deze kunnen we enkel beginnen met het allereerste aanraakscherm in een auto. Het is de Buick Riviera die de eerste was, en dat al in 1986! Als je de kwaliteit van het beeld ziet, besef je hoe hard de technologie geëvolueerd is de laatste 40 jaar...
![]() |
![]() |
![]() |
Dit is niet het grootste, nog het meest indrukwekkende scherm, maar misschien wel één van de meest ingenieuze. Het scherm van de Bentley Continental GT kan draaien! Je kan daarbij kiezen tussen het aanraakscherm, een paneel met drie analoge tellers en een decoratief paneel. Het heeft meer iets van een kunstwerk dan een dashboard.
Als alle functies en info van een auto enkel via een scherm toegankelijk zijn, kan je er maar beter voor zorgen dat het goed is! In de Tesla Model 3 en de Model Y is het in elk geval imposant, met zijn diameter van 15 duim. Daarmee toont het meer info dan je kan wensen. Maar toch zouden we niet neen zeggen tegen wat extra knoppen...
Wanneer we het hebben over ingebouwde schermen, hebben we het niet altijd over het scherm in het midden van het dashboard. Sinds enkele jaren maken analoge tellers steeds vaker plaats voor een digitale tellerpartij. Op dat vlak onderscheidt Peugeot zich met een bijzonder geslaagde 3D-aanpak.
Soms moet je de grootste hebben om de beste te zijn. En als centimeters van belang zijn, staat de EQS bovenaan de rangschikking. Zijn Hyperscreen bestaat uit 3 schermen met een totale breedte van 1,41 meter, of 56 duim! Ongezien. En de Duitse limousine maakt maximaal gebruik van het immense paneel dankzij een uitstekende MBUX interface. Kilometers malen is dan ook geen probleem aan boord van de EQS.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.