1. Volkswagen (9%)

Het is geen verrassing: de Kever, Golf, en minibusjes lijken altijd even courant aanwezig bij evenementen. Hun aantrekkingskracht is nooit afgenomen.
2. Porsche (8%)

Dat Porsche op de tweede plaats eindigt, is verrassender, omdat het om een premiummerk gaat. Maar de constructeur wijst er graag op dat de grote meerderheid van de auto’s die het heeft gebouwd nog steeds rondrijdt. Bovendien zijn niet alle klassieke Porsche buitensporig duur. Denk maar aan sommige modellen met de motor voorin: een mooie 924 tik je op de kop voor veel minder dan 10.000 euro.
3. Citroën (8%)

De oldtimers van Citroën hebben een hele schare fans: we denken uiteraard aan de 2PK, maar ook aan de DS en, iets mindere mate, de Traction, de CX of de GSA.
4. Mercedes (7%)

Uiteraard zijn auto’s als de 300 SL of 540 Kompressor eerder zeldzaam, maar de 190 duikt nu al een tijdje op in collecties. Door zijn robuuste en comfortabele aard is het model nog steeds even populair.
5. MG (6%)

Niet geheel verrassend is het grootste Britse merk MG. De wijdverspreide MGB is het archetype van de gemakkelijke oldtimer, met een bewezen betrouwbaarheid, een breed netwerk van specialisten en beschikbare onderdelen.
En wat met de Italiaanse merken? Die volgen niet (heel) ver, in het gezelschap van andere Europese merken. De rest van het klassement ziet er als volgt uit: Triumph (5%), Alfa Romeo (4%), Fiat (3%), Ford USA (3%), Jaguar (3%) en Renault (3%).
Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois
Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?