Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Vanaf het eerste semester van 2020 kunnen de rijke en gelukkige klanten van Ferrari hun SF90 Stradale in ontvangst nemen, de nieuwe plug-inhybride hypercar van het beroemde Italiaanse bedrijf. Hij gebruikt een hybride aandrijflijn op basis van een V8 met 780 pk. Het totaalvermogen piekt op liefst 1.000 pk. Zijn vierwielaandrijving brengt hem van 0 naar 100 km/u in 2,5 seconden.
Na bijna 70 jaar op de markt te zijn geweest kiest de Corvette voor verandering en verhuist hij zijn dikke 6.2-V8 naar een ruimte achter de passagiers. Daarbij verdwijnt zijn automatische versnellingsbak in de prullenmand en ruilt hij die in voor een gerobotiseerde overbrenging met dubbele koppeling. Hij zou de meest sportieve Corvette ooit zijn. Vanaf dit jaar kunnen we het op Europese wegen nagaan.
3. Ferrari Roma
Met de nieuwe Roma komt Ferrari op het speelveld waar de Aston Martin Vantage en Mercedes-AMG GTR actief zijn. Zijn troef: zijn 3.9-V8, die het dankzij twee turbo’s tot 620 pk en 760 Nm aan koppel schopt. Dat volstaat om hem van 0 naar 100 km/u te stuwen in 3,4 seconden.
Lotus treedt met de nieuwe Evija toe tot het segment van de oppermachtige hypercars. De nieuwe Brit kost bijna 2 miljoen euro en ontwikkelt met zijn elektromotoren 2.000 pk. Dankzij een forse lithium-ionbatterij geraakt hij 400 kilometer ver.
Voor 2020 heeft Jaguars sportieveling recht op een opfrisbeurt. Deze ingrijpende facelift, die in Brussel wordt voorgesteld, gaat gepaard met een herwerkt motoraanbod. De V6 verdwijnt, maar wordt gelukkig vervangen door een V8 van 450 pk.De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.