Toyota onthult de derde generatie van de Auris. Esthetisch krijgt hij een dynamischere stijl, technisch zien we een gespierdere hybride verschijnen.

Jean-François Christiaens
06/03/2018

Klanten vroegen, Toyota biedt aan: twee hybridemotoren. Een die de voordelen van een laag verbruik en rustige rijstijl combineert, en een tweede die meer vermogen biedt voor sportieve chauffeurs.

2.0 hybride van 180 pk

De Auris profiteert van zijn modelwijziging om de eerste Toyota te worden met twee hybrides in zijn aanbod. De derde generatie Auris biedt de keuze tussen een hybride 1.8 van 122 pk (die we kennen uit de Prius) en een nieuwe, hybride 2.0 van 180 pk.

Einde diesel

De uitgaande Auris heeft vijf “klassieke” motoren in zijn aanbod bovenop de hybride, de nieuwe doet het slechts met één verbrandingsmotor bovenop beide hybrides. Alleen de 1.2 viercilinder turbobenzine blijft in de catalogus staan. De diesel verdwijnt volledig uit het Auris-aanbod.

Tweekleurig

Technisch baseert de nieuwe generatie Auris zich op het recente modulaire TNGA-platform. Dat is lichter en stijver, en zorgt voor een 4 centimeter langere wielbasis met meer ruimte achterin. Het nieuwe platform moet de Auris vooral dynamischer maken. Dat maakt hij alvast waar in zijn koetswerk, met een 4,7 centimeter lagere motorkap en gespierdere schouders. Het dak ligt 2 centimeter lager en kan van een zwarte kleur worden voorzien voor een zwevend effect.

Je gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
Je gebruikt een oude versie van Safari en/of iOS. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.