BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Op het aankomende salon van Tokio wil Toyota laten zien dat een hybridemotor ook passie kan ademen. De Japanners willen een conceptcar van een coupé laten zien met hybride aandrijving die de volgende generatie van de GT86 kan aankondigen.
Het conceptmodel heet HV Sports. De naam klinkt obscuur, maar verwijst naar een auto die op een testmule van de GT86 lijkt. De lijnen en afmetingen lijken inderdaad wel wat op de bestaande sportwagen. Toch zijn er ook verschillen: een agressievere blik, “Batmobile”-achtige achterkant, een targadak en het inruilen van de achterbank voor een batterijpack.
Dat laatste is interessant: het model zou een hybride aandrijflijn krijgen. Toyota heeft nog geen specificaties gegeven, maar bevestigt dat die aandrijflijn perfect op zijn plaats zit onder de motorkap van een sportieve auto. Zelfs de versnellingsbak gaat erop vooruit: vergeet de CVT van de Prius, want dit model zou een sequentiële bakbediening kunnen krijgen. Wij zien wel wat in dit model, dat de liefhebbers van klassieke sportwagens kan verzoenen met de “moderne tijden”. Deze achterwielaandrijving, met batterijpack achteraan, zou trouwens ook een speelse balans krijgen…
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...