Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Hij is al sinds 2012 in productie en daarmee nadert de eerste generatie van deze Toyota het midden van zijn levenscyclus. Een facelift dringt zich dus op en afgaande op deze beelden, zitten de Japanse ingenieurs mooi op schema.
De GT86 werd samen met Subaru ontwikkeld. Vandaar het gebruik van de viercilinder boxermotor. Het atmosferisch blok ontwikkelt - mede dankzij de injectie van Toyota - 200 pk aan 7.000 tr/min.
De nieuwe versie met facelift zal ook een 2.0 liter motorblok hebben dat eent tiental pk sterker zal zijn. Het temperament van de boxer, weinig responsief in lage toerentallen maar beestig speelgoed vanaf 4.500 tr/min, zou behouden blijven. Het verbruik zou wel dalen. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat door het verminderen van de interne wrijving en een nieuw inlaatspruitstuk het gemiddeld verbruik met 7% zou dalen.
Het chassis blijft het paradepaardje van de GT86. De Toyota is al erg evenwichtig en bijzonder responsief, maar het rijgedrag van de vernieuwde sportwagen zou nog verder verfijnd zijn. Het chassis van de achterwielaangedreven Japanner zou stijver zijn en nieuwe schokdempers krijgen.
Aan de buitenkant verwachten we weinig grote veranderingen. De camouflage op de beelden hierboven geeft op dat vlak ook weinig prijs.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.